Hänt sen sist

Efter en och en halv vecka med underbar mindfulness gick livsstilen och hela konceptet i stöp. Inget extraordinärt hände, utan jag blev bara återigen slav under min egen oförmåga till förändring och den alltid närvarande lättjan.

Jag har dock, för sjuttioelfte gången, bestämt mig för att ta nya tag. Återkommer i morgon med min stora plan! 🙂

Annonser

Tillbaka!

Äntligen är jag tillbaka! Det har gått nästan två och ett halvt år sedan min misslyckade nystart (vilket i sig var drygt ett och ett halvt år efter bloggens startdatum).

Vis av erfarenheter har jag insett att drakoniska regler om hur jag ska leva mitt liv inte fungerar. Problemet är att det fastnar i en sjuhelvetes massa saker som jag måste gå runt och förhålla mig till, vilket alltid slutar med att jag struntar i alltsammans. Som så många andra förstått, men som jag vägrat ta till mig, så är det bara ett förändrat paradigm som fungerar i längden. 5/2-människor och LCHF-gurus brukar påpeka just detta: att deras val av kost inte handlar om en tillfällig diet utan en livsstil.

Efter att ha funderat på vem jag är och vad jag skulle kunna tänkas fungera för mig har jag kommit fram till att jag ska prova mindful eatning. Jag har nu testat det i två veckor, med resultatet att jag gick ner 1.6 kg. Första veckan var som en nyförälske, medan andra veckan var som en tisdag i november. Jag känner ändå mig stärkt av erfarenheten och motiverad till att fortsätta. Jag kommer försöka kalibrera min mindfulness under kommande veckor och lägga till samt ta bort såväl träning som regler. Min förhoppning är att jag på sikt kommer kunna utveckla en livsstil som passar mig, allt baserat på mina kunskaper om hur det är att leva mindfult.

Onsdag

Frukost: Ingen frukost

Lunch:

  • Köttstuvning med potatis och bearnaisesås (köpt)

Middag:

  • Vegetarisk sallad med fetaost

Träning:

Ingen träning

Övrigt: Ett äpple och tre koppar kaffe samt två alkoholfria öl

  • 7-8 köttbullar (låg kvar efter gårdagens matlagning)